Itt vagy: www.gyomro.hu » Hrek » A VESZÉLYHELYZET ALATT HOZOTT DÖNTÉSEK ÖSSZEFOGLALÓJA - FRISSÜL
A VESZÉLYHELYZET ALATT HOZOTT DÖNTÉSEK ÖSSZEFOGLALÓJA - FRISSÜL
Hogy megkönnyítsük a napokban megjelenő intézkedések közötti eligazodást, összefoglaltuk, milyen döntések születtek eddig városunkban.
A bejegyzésünket folyamatosan frissítjük.
-
NAV: 8 helyszínen szünetel az ügyfélfogadás Pest megyében
2020. március 17-étől a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) Pest Megyei Adó- és Vámigazgatóságának dabasi, nagykátai, ráckevei és szigetszentmiklósi kirendeltségein, valamint a gyáli, pilisvörösvári, szentendrei, szobi Kormányablakokban működő NAV-ablakokban határozatlan ideig szünetel az ügyfélfogadás.
Az adóügyek döntő többsége elektronikusan is intézhető, ezért a hivatal kéri ügyfeleit, hogy válasszák az elektronikus vagy telefonos ügyintézést, elkerülve a személyes megjelenést és a sorban állást. A NAV általános tájékozatórendszere, a NAV Infóvonal a 1819-es telefonszámon hívható.
A járványhelyzetben a NAV igyekszik minimalizálni az ügyfeleire és munkatársaira ható kockázatokat. A hivatal, az Operatív Törzs ajánlásaival összhangban változtat ügyfélfogadási gyakorlatán és a várakozókat ütemezetten fogadja. Ez azt jelenti, hogy az ügyféltérben egyszerre csak annyi ügyfél tartózkodhat, ahány ügyfélszolgálati ablak nyitva van.
Ha az ügyfelek mindenképpen szükségesnek érzik a személyes megjelenést, a hivatal kéri, hogy foglaljanak időpontot.
Időpontfoglalás nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a NAV ügyfélszolgálatát!
A központi ügyfélszolgálat félfogadási ideje:
Hétfő: 8:30 - 18:00
Kedd: 8:30 - 12:00
Szerda: 8:30 - 18:00
Csütörtök: 8:30 -12:00
Péntek: 8:30 - 11:30
-
IGAZOLÁS A KORONAVÍRUS-JÁRVÁNY MIATT OTTHONMARADÓ SZÜLŐKNEK
Tájékoztatjuk a Tisztelt Szülőket, hogy a koronavírus- járvány kapcsán településünkön elrendelt óvodai és bölcsődei intézmény bezárás miatt, azon szülők, akik gyermekük/gyermekeik felügyeletét csak személyesen tudják megoldani és munkahelyük igazolást kér a távolmaradásuk miatt, igazolást az intézménybezárásról az érintett intézményvezetőktől az alábbi elérhetőségeken tudnak igényelni:
Bóbita, Arany- és Fejlesztő Óvoda:
bekegabi1970@mail.com;
bobita@gyomro.hu;
06-30-575-81-49
Mesevár, Varázskert és Kastélydomb Óvoda:
mesevarovi@gyomro.hu;
06304598486
Bölcsőde:
06 70 701 9003;
hthimrene@gmail.com;
kati.lomen@gmail.com
-
Anyakönyvi ügyintézési tájékoztató
A Kormány 41/2020. (III. 1.) Korm. rendelete alapján a Gyömrői Polgármesteri Hivatal az anyakönyvi ügyek intézésére az alábbi tájékoztatásokat, figyelmeztetéseket hozza:
• A veszélyhelyzet fennállása alatt anyakönyvi ügyeiket hétfőn és szerdán tudják intézni 8-12 óráig, csak és kizárólag az érintett személyek.
• A fenti időtartamban a következő eljárások lefolytatása lehetséges: teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele, születés anyakönyvezése, elhalálozás anyakönyvezése. A fel nem sorolt anyakönyvi ügyek intézésre nincs lehetőség.
• A házasságkötési szándékkal történő bejelentkezéseket hivatalunk előreláthatólag egy hónapig szünetelteti.
A már korábban házasságkötésre bejelentkezett jegyesekre és házasságkötésükre vonatkozó ideiglenes szabályok:
• A pároknak lehetőségük van lemondani vagy későbbi időpontra halasztani házasságkötésüket. Ilyen irányú szándékukat kérjük, jelezzék az anyakonyv@gyomro.hu e-mail címen vagy a 06/29-330-011 124-es melléken ügyeleti időben.
• Amennyiben a házasságkötésre mégis sor kerül, az alábbiak szerint történik:
o maximum 5 fő vehet részt, akik a következők: jegyespár, tanúk, anyakönyvvezető.
o időtartama maximum 15-20 perc lehet összesen.
o fizikai kontaktusok minimalizálása, mellőzése: gratulációk, pezsgőzés, kézfogás, köszöntő ölelések esetén.
Tisztelettel,
Varga Ernő
jegyző
-
A közétkeztetésre (díjak visszafizetésre, veszélyhelyzet alatt ingyenes étkeztetésre jogosultak köre) vonatkozó információk:
Értesítjük a lakosságot, hogy a március hónapra befizetett díjak esetében az alábbiak szerint jár el Önkormányzatunk:
- Azok, akik átutalással rendezték a befizetést, számukra visszautaljuk a márciusi térítési díjakat
- Akik készpénzzel fizették be az étkezést/bölcsődei díjat, azokat telefonon felkeressük, és vagy visszautaljuk egy általuk megadott számlaszámra, vagy a jövőbeni befizetési kötelezettségüket csökkentjük a márciusra befizetett összeggel.
- Fontos, hogy a visszafizetések összege a március 16-i naptól kerül megállapításra.
A már befizetett, de fel nem használt díjak visszautalása a napokban megkezdődik, azonban ez a folyamat rengeteg plusz adminisztrációs tevékenységet és egyeztetést ró mind az önkormányzat, mind pedig a közoktatási intézmények illetékeseire, ezért ez ügyben a lakosság türelmét és megértését kérjük!
-
VESZÉLYHELYZET ALATTI ÉTKEZTETÉSRE JOGOSULTAK:a.) Azok a hátrányos helyzetű, vagy halmozottan hátrányos helyzetű (HH/HHH) gyermekek, akik szünidei étkeztetésre jogosultak, VAGY
-
b.) Azok a Rendszeres Gyermekvédelmi Kedvezményben (RGYVK) részesülő gyermekek, akik Gyömrőre járnak óvodába, iskolába vagy bölcsődébe.
A veszélyhelyzet alatt fennálló étkeztetés az EBÉDET foglalja magában, amit a Halászkert munkatársai fognak minden hétköznap HÁZHOZ SZÁLLÍTANI.
Az étkeztetés a holnapi naptól (03. 18.) indul.
-
A polgármesteri hivatal nyitva tartására, az ügyintézésre vonatkozó döntések:
A koronavírus-járvány miatt a Gyömrői Polgármesteri Hivatalban a személyes ügyfélfogadás és ügyintézés előreláthatólag az elkövetkezendő néhány hétben, de legkésőbb visszavonásig teljes egészében szünetel. A hivatali munka távoli munkavégzéssel, ügyeleti rendben zajlik.
Ügyintézési lehetőség akkut, sürgős esetben a vonatkozó törvény alapján elektronikusan (hivatali kapu, e-papír szolgáltatás, stb.), postai úton, valamint hatósági ügyintézést nem igénylő esetekben (elsősorban tájékoztatáskérés, érdeklődés) elektronikus ügyintézésnek nem minősülő e-mailben lehetséges. Email útján kapcsolattartásra kizárólag az e-mailhez csatolt aláírt, szkennelt vagy egyéb módon rögzített dokumentum alapján járunk el.
Elektronikus ügyintézéshez szükséges elérhetőség: GYOMROONK Gyömrői Polgármesteri Hivatal KRID azonosító: 604143946
GYOMROONK1 Gyömrő Város Önkormányzata KRID azonosító: 159438138
Az email útján történő kapcsolattartáshoz a pmhiv@gyomro.hu valamint a titkarsag@gyomro.hu email címek állnak rendelkezésre.
A fentiekkel összhangban a helyi kézbesítés szünetel. A mai nappal nem kézbesített/át nem vett gépjárműadó levelek kézbesítését a veszélyhelyzet megszüntetése után folytatják a kollégák. Ezekben az esetekben a 2020. március havi befizetési kötelezettség nem érvényes. A kézbesített és átvett súlyadó fizetési kötelezettsége fennáll.
Anyakönyvi ügyintézésre speciális ügyintézés az irányadó, melyről hamarosan tájékoztatást adunk.
-
Március 17-i védelmi intézkedések: (Játszóterek bezárása, helyi buszjárat felfüggesztése, védőnői feladatok ellátása, idősek klubja és Család és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat bezárása)
A Városüzemeltetés azonnal hatállyal lezárja Gyömrő összes játszóterét. Az intézkedés visszavonásáig a játszóterekre belépni, azokat használni tilos!
-
❌ Kedden üzemkezdéstől további döntésig nem közlekedik a helyi buszjárat (Nincs mód a megfelelő sűrűségű fertőtlenítésre, a vírus pedig zárt térben, és fém felületeken terjed a legjobban)
-
❌ A védőnők nem mehetnek ki a lakosokhoz státuszvizsgálatra, egyúttal a tanácsadásokon is korlátozásokat vezetnek be. Minden egészségügyi dolgozó számára kötelező betartani az Emberi Erőforrások Minisztériuma által megfogalmazott elvárásokat, így központilag korlátozták a fogászati rendelők működését is. Kérjük lakosainkat, hogy ne személyesen menjenek el az orvosi rendelésekre, hanem lehetőség szerint telefonon egyeztessenek a szakemberekkel.
-
❌ A korábbi döntés értelmében a bölcsőde és az óvodák zárva tartanak. A már befizetett étkezési térítési díjakat, valamint a bölcsőde esetében a gondozási díjat visszafizetik annak aki igényli, vagy pedig az újranyitás után jóváírják. Az ütemezett visszafizetés menetéről hamarosan tájékoztatást fogunk adni
-
❌ A Gyömrő és Környéke Szociális Szolgáltató Központban működő Idősek klubja határozatlan időre bezár. Házi segítségnyújtás: gondozónőink csak az egyedül élő, gondozásra szoruló ellátottakhoz mennek.
Az étkezés házhoz szállítással, és a jelzőrendszeres házi segítségnyújtás változatlan módon üzemel minden településen.
❌ A kialakult járványügyi helyzetre tekintettel, szem előtt tartva lakosaink valamint a hivatali dolgozók egészségét, az ügyfélfogadás határozatlan ideig szünetel. Ez alól kivételt képez az anyakönyvi ügyek intézése. A hivatal érintő korlátozásokról hamarosan bővebb tájékoztatást adunk
❌ Gyenes Levente polgármester a mai napon megkéri a helyi bolttulajdonosokat, és szolgáltatókat, hogy akik nem alapvető élelmiszereket árulnak, azok zárjanak be. Vendéglátóhelyek esetében javasolni fogja kizárólag a kiszállítás fenntartását. Jelen helyzetben boltok bezárását és egyéb korlátozást csak a kormány vezethet be, de bízunk az érintettek bölcs belátásában és önmérsékletében.
-
A gyömrői Család és Gyermekjóléti Központ és Szolgálat a kormányzati döntés miatt bizonytalan ideig zárva tart! Ügyfélfogadás nincs!
A munkatársakat az alábbi telefonszámokon érhetik el:
Család- és Gyermekjóléti Szolgálat: csase@gyomro.hu
- Kállainé Papp Éva: 06-30/452-4093
- Kovácsné Magyari Angéla:06-30/452-2983
- Sutus Istvánné: 06-30/656-6164
- Benke Viktória: 06-30/452-2987
-
- Csire Tímea: 06-30-/151-8927
- Szabó Andrea pszichológus: 06-30/280-5045
Gyermekjóléti Központ: gyejokozpontgyomro@gmail.com
- Gacsályi Andrea: 06-30/245-5449
- Bicskei Zsuzsanna: 06-30/245-3727
Nyomatékosan felhívjuk lakosaink figyelmét, hogy hazánkban jelenleg valós járványhelyzet van, nem pedig vakáció.
-
Pest megyei kormányhivatalokra vonatkozó információk:
Kormányablakok - Személyesen csak szükség esetén és csak időpontfoglalással, de inkább interneten intézzék az ügyeket! A kormányablakokban és okmányirodákban is korlátozásokat vezetnek be a koronavírus-fertőzés terjedésének mérséklése érdekében a kormányhivatalok. Az intézkedések célja, hogy az ügyfélterekben a lehető legkevesebb személy tartózkodjon egyszerre. Az ügyfélszolgálatokon történő személyes megjelenés elkerülésével a megbetegedés kockázata és a járvány további terjedése mérsékelhető.
Az operatív törzs arra kéri a kormányablakok, okmányirodák ügyfeleit, hogy lehetőség szerint időpontfoglalással menjenek ügyet intézni, e nélkül csak rendkívül indokolt esetben keressék fel személyesen a kormányablakokat. A kormányablakok hétfőn nyitják meg az új foglalható időpontokat, ezzel párhuzamosan kevesebb olyan ügyfelet tudnak majd fogadni, akik időpontfoglalás nélkül érkeznek. Időpont ügyfélkapuval az idopontfoglalo.kh.gov.hu oldalon, ügyfélkapu nélkül a 1818 ingyenesen hívható telefonszámon foglalható.
A kormányablakokban, okmányirodákban és más ügyfélszolgálatokon korlátozhatják a bent tartózkodók maximális létszámát. Kérjük ügyfeleinket, hogy az ügyféltereken kívül, egymástól kellő távolságot tartva várják meg, amíg sorra kerülnek.
Az elkészült okmányokat az eddigiekkel ellentétben nem személyesen kell átvenni a kormányablakokban, okmányirodákban, illetve a postán vagy a kézbesítőtől, hanem levélküldeményként a postaládába kézbesítik azokat.
A Pest Megyei Kormányhivatal az operatív törzs intézkedéseivel, javaslataival összhangban látja el feladatát.
Felhívjuk az ügyfelek figyelmét, hogy a 2020. március 12-t követően lejáró, a magyar állampolgárok Magyarország területén hatályos valamennyi hivatalos okmánya a veszélyhelyzet megszűnését követő 15 napig érvényes. Az okmányok megújítására jelenleg tehát nincs szükség, azokat Magyarország területén továbbra is használhatják, külföldön azonban nem érvényesek a lejárt okmányok. Azok tehát, akiknek külföldön is érvényes okmányra van szükségük, lejárt okmányaikat meg tudják hosszabbítani a kormányablakokban.
Javasoljuk, hogy az ügyfélkapuval rendelkező állampolgárok elsősorban a megújult magyarorszag.hu oldalon elérhető online ügyintézési lehetőségeket vegyék igénybe. A leggyakoribb 750 ügykörben elérhető az elektronikus ügyintézés (a bejelentkezés ügyfélkapu regisztrációval, elektronikus személyi igazolvánnyal, vagy telefonos azonosítással történik), továbbá valamennyi ügyben lehetőség van a kérelem benyújtására ún. e-papír szolgáltatás használatával (a bejelentkezéshez szintén ügyfélkapus azonosítás szükséges). Az ügyfélkapuval nem rendelkező ügyfelek számos ügyben postai úton is leadhatják kérelmüket. További információkért keressék fel a kormanyhivatal.hu oldalt, valamint hívják az ingyenesen hívható 1818 Kormányzati Ügyfélvonalat.
-
Fogászati rendeléssel kapcsolatos tájékozatók:
Az Emberi Erőforrások Minisztériumának rendelkezése alapján a koronavírus helyzetre való tekintettel a fogászatok a rendelkezés visszavonásáig kizárólag sürgős eseteket láthatnak el.
Dr. Szántay György tájékoztatása szerint emiatt további döntésig az alábbiak szerint módosul a rendelési idő: minden hétköznap 8:00 – 11:00
-
03. 14-i döntések: (könyvtár bezárása, óvodák, bölcsőde ügyeleti telefonszáma)
Szombaton délelőtt Gyenes Levente polgármester kezdeményezésére megbeszélést folytattak a városi nevelési intézmények vezetői a tegnap este bejelentett zárva tartás kapcsán. A kormány által hozott intézkedéssel párhuzamosan - mely szerint hétfőtől a gyerekek nem látogathatják az iskolákat – a gyömrői óvodák és a városi bölcsőde is bezár.
A mai egyeztetés alapján az óvodák és bölcsőde addig tart zárva, amíg a kormány által bejelentett veszélyhelyzet érvényben van. Ez idő alatt a gyerekek nem látogathatják az intézményeket, és gyermekfelügyelet sem lesz.
Az óvodák és a bölcsőde a jövő héten telefonos ügyeletet tart. Az alábbi számokon kaphatnak információt a szülők 8 és 16 óra között:
-
Városi bölcsőde: 0630/477-5695
Mesevár óvoda és tagintézményei: 0630/459-8486
Bóbita óvoda és tagintézményei: 0630/575-8149
A közétkeztetés biztosítása kapcsán jelenleg is folynak az egyeztetések a szolgáltatóval. Várhatóan a jövő hét folyamán dől el, hogy megoldható-e a gyerekek ellátása az étel házhoz szállításával.
A hétfői ebédbefizetés elmarad!
Azoknak, akik befizették a közétkeztetést az óvodákban vagy a bölcsődeben, a rendes munkamenet visszatérése után a befizetésüket jóváírják!
Az önkormányzat döntése alapján az óvodapedagógusok, valamint minden óvodai és bölcsődei dolgozó az elrendelt zárva tartás ideje alatt a teljes fizetését megkapja.
Döntés született arról is, hogy március 16-tól határozatlan ideig a Városi Könyvtár is bezár. A könyvek visszavételével kapcsolatban a könyvtár fog tájékoztatást adni közösségi oldalán.
Gyenes Levente polgármester az összes érintett intézményben fertőtlenítő takarítást rendelt el.
Önkormányzatunk továbbra is törekszik a kormányzati döntésekkel összhangban meghozni a helyi rendelkezéseket, ügyelve az arányosság és fokozatosság elvére. Tudjuk, hogy a gyermekek otthon tartása sok család számára jelent majd komoly kihívást, de kérjük együttműködésüket a járványveszély csökkentése érdekében!
A város és hivatalvezetés döntése értelmében március 16-tól korlátozások lépnek életbe a polgármesteri hivatal ügyfélfogadásával kapcsolatban.
Ügyfeleket csak előzetes, telefonos bejelentkezés alapján fogadhatnak a hivatali kollégák. Az elérhetőségek a gyomro.hu oldalon megtalálható. Aki nem jelentkezik be előre, azt a porta nem fogja beengedni az épületbe!
Egy ügyintéző egy nap maximum 10 ügyfelet fogadhat, fél órás bontásban.
A hivatalba lépő ügyfelek számára a bejáratnál elhelyezett kézfertőtlenítő automata használata kötelező! Aki nem veszi igénybe, nem léphet az ügyféltérbe!
-
Óvodák, bölcsőde bezárása
Péntek este jelentette be Orbán Viktor miniszterelnök, hogy az új koronavírus terjedésének lassítása érdekében hétfőtől új tanrend lép életbe, melynek részeként a diákok nem mehetnek be az iskolákba, az oktatás digitális formában folytatódik a következő hónapokban.
A kormánydöntést követően Gyenes Levente polgármester, aki egyben a város polgári védelmi vezetője értékelte a helyzetet, és a kormányzati szándékkal összhangban úgy döntött, hogy március 16-án hétfő reggeltől határozatlan ideig bezárnak a gyömrői óvodák valamint a városi bölcsőde.
Önkormányzatunk elsődleges célja, hogy városunkban is lassítsa a járvány esetleges terjedését, megvédve a súlyos betegségnek leginkább kiszolgáltatott lakosokat. Mindezt úgy kívánjuk megtenni, hogy a fokozatosság és arányosság elvét kövessük, figyelembe véve a kormányzati intézkedéseket.
Szombaton reggel megkezdődnek az egyeztetések az intézményvezetőkkel a szükséges teendőkről. Kérjük lakosaink megértését és együttműködését, hiszen közös érdekünk egy esetleges súlyos járvány megelőzése!
Hauser Antal, 2020-03-17 16:51:13
« elz
kvetkez »