Itt vagy: www.gyomro.hu » Hrek » Önkormányzati állásfoglalás a helyi posta működéséről
Tudomásunkra jutott, hogy a kifejezetten rosszul működő helyi postán több lakosunk az önkormányzat ezzel kapcsolatos felelősségét vetette fel. A továbbra gombra kattintva olvashatják hivatalos álláspontunkat.
Régóta visszatérő probléma a helyi posta működése. Rendszeresek a hosszú várakozási idők, szűkös a hely, nagy a tömeg. Főként a csekkbefizetési időszakban csúcsosodnak ki a problémák. Tudomásunkra jutott, hogy a lassan kezelhetetlen feszültség odáig vezetett, hogy néhány lakosunk az önkormányzatot hibáztatta a kialakult helyzetért.
Ezúton szeretnénk tájékoztatni mindenkit, hogy az önkormányzatnak semmilyen beleszólása nincs a helyi posta működésébe. Ennek ellenére rendszeresen próbálunk egyeztetni a területi igazgatósággal annak érdekében, hogy a gyömrőiek városhoz méltó kiszolgálást kapjanak. Sokat lobbiztunk azért, hogy a megmaradt egyetlen postafiók nyitva tartása legyen hosszabb. Nagy nehezen ezt sikerült elérni. Sajnos ettől csak minimálisan javult a helyzet. A korábban megszüntetett "kisposta" visszaállítását is szorgalmaztuk, sőt ebben az ügyben konkrét ajánlatot tettünk a Magyar Posta vezetésének. A Harmónia Idősek Falva tulajdonosa ingyen biztosítana egy helyiséget a posta részére, míg a felmerülő közüzemi költségeket az önkormányzattal közösen állná. Ezen túlmenően városunk vezetése arra is hajlandó lenne, hogy az ott munkába álló személyzet bérköltségét is részben finanszírozza. Ezt az ajánlatot a Posta vezetése - legnagyobb sajnálatunkra - gyakorlatilag lesöpörte az asztalról.
Továbbra is állítják, hogy ez az egyetlen szűkös kis postafiók remekül kiszolgálja a helyi igényeket, hiszen a "felmérésük is ezt támasztja alá". Mi azt ajánljuk az illetékes vezetőknek, hogy személyesen jöjjenek ide, és álljanak végig egy akár bő órás sort. Így legalább megtapasztalhatnák, hogy milyen "remekül" működik a "dinamikus munkarend".
Elfogadhatatlannak tartjuk, hogy sokan kénytelenek átmenni Péteribe vagy más postahivatalokba, mert nem áll módjukban órákat eltölteni a postán. Egy közel 16.000 lakosú városban jogos elvárás lenne, hogy normális módon lehessen ügyeket intézni a postán is! Azt a cinikus álláspontot pedig elutasítjuk, miszerint "van posta máshol is, nem muszáj mindenkinek itt befizetni a csekkeket."
Véleményünk szerint a Magyar Posta egy szolgáltató, mely a lakosokért van, és nem pedig a lakosok vannak értük. Ezt ideje lenne a területi igazgatóságnak és a Magyar Posta felső vezetésének is megértenie. A későbbiekben is mindent megteszünk azért, hogy valamilyen módon javuljon a helyzet, hiszen mi magunk is nap, mint nap szembesülünk a postán uralkodó állapotokkal. Ám látni kell: sajnos a lehetőségeink végesek.
Kérjük kedves lakosainkat, hogy ne a gyömrői posta dolgozóin töltsék ki (jogos) haragjukat, hiszen Ők is csupán szenvedő alanyai ennek az áldatlan állapotnak.
Rgi weblap, 2010-01-07 16:28:13